Tuesday, November 10, 2009

Kisah di makmal sekolah

Ketika dalam makmal , Kamarul dimarahi oleh Cikgu Azman yang memang terkenal kerana terlalu ‘’street’’.

Kamu tahu kan, semua murid mesti membawa tikus untuk amali. Tapi kenapa kamu bawa hamster ? Kata Cikgu Azman.

Tapi cikgu, ini kan tikus, bukannya hamster Jawab Kamarul.

Itu saya tak mahu tahu. Sekarang kamu keluar. Jangan masuk makmal saya sebelum kamu membawa tikus, marah cikgu Azman.

Dengan longlai Kamarul menuju keluar makmal. Di pintu pagar, Kamarul terserempak dengan Ah Seng, rakan sekelasnya yang kebetulan terlambat.

Kenapa? tanya Ah Seng. Saya diusir keluar dari makmal kerana cikgu kata saya membawa hamster jawab Kamarul sambil menunjukkan tikusnya. La… ini tikus lah, bukan hamster. Tak apa, biar saya yang bercakap dengan Cikgu Azman. Ketika mereka sampai di depan makmal, belum sempat Ah Seng hendak bercakap sepatah katapun, Cikgu Azman sudah menengking : Kamarul, kamu ni mengapa? Tadi kamu bawa hamster, sekarang kamu bawa monyet pulak.

No comments:

Post a Comment